Introduction

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Introduction

Helo Dear Hasebike forum- members !

First let me introduce myselve,
      My name is Luc, in December 2014 I encountered a stroke and since then I'm paralysed ( left side)( I'm still alive so I can't complain !!) and I'm considering to purchase a Hase trycicle.
      For now I tend to choose for a Ketwiesel Evo steps but off course that might change after I'm able to testride one.

One of the reasons I want to go for a Hase bike is the way yoy can store it ( upwards) and it's foldability...

I just wonder .. is it possible to fold it an put it upward with one hand only !??

I'm also looking for some video footage showing how you can fold it, a link or maybe someone could film with his/ hers iPhone how it's done ? ;)

Thank you I appreciate your help
      Rgds
      Lu
      PS. Ich verstehe/spreche Deutsch, aber schreibe es nicht so gut :)
    • Bei mir ist es umgekehrt, ich kann es lesen, aber nicht gut sprechen und schreiben ;)

Nun zu Deiner Frage, wenn ich Sie richtig verstanden habe:
      Du willst wissen, oder besser sehen, wie man das Evo falten, richtig? ?(

Nun, dass weiß ich auch nicht, aber ich bin mir sicher, irgendwo gibt es davon ein Video, vielleicht auch auf der HP von Hase? :thumbup:

Aber ich habe selbst nur eine Hand zur Verfügung und ich würde darüber nicht nachdenken, sondern wäre mir sicher, ich bekomme es irgendwie hin. Es kommt natürlich darauf an, wie fit, bzw. mobil du insgesamt bist. Ich fahre ein "normales" Kettwiesel und verlade es z.B. immer im Hänger, da stellt sich die Frage nach dem falten gar nicht :D
      Ich hoffe, ich konnte helfen...

Grüße
      einarmiger Bandit

The post was edited 1 time, last by einarmiger Bandit ().